Booking og SMS er nyttig for mange bedrifter som avtaler tid for behandling eller tid til tjenesten de utfører. Leger, tannleger, terapauter, bilverksteder og frisører kan nevnes som bedrifter som har god nytte av booking og SMS.
SMS leses naturlig på en mobiltelefon, som de fleste har tilgang til overalt til enhver tid. En viktig årsak til SMS markedsføring er så populært, er at nær 100% av mottakere leser alle SMS de mottar. En SMS er begrenset i antall tegn (160), men det er i praksis ikke noen viktig begrensning siden SMS-en kan inneholde en link (ofte en kort link med få tegn) til en landingsside på ditt nettsted.
Statistikk fra operatørene i Norge viser at 95% av alle SMS blir lest innen 5 minutter. Dette betyr at det er Norges mest pålitelige medium og det har desidert størst gjennomslagskraft sammenlignet med andre medier.
Dersom du har mulighet til å booke møter eller behandlinger via dine nettsider, så er SMS nyttig til å sende bekreftelse på at bookingen gikk ok. Det er også nyttig å sende en SMS dagen før møtet eller avtalen finner sted.
Mange sender også ut SMS-er med tilbud. Siden en SMS er liten, vil den ofte inneholde en link til tilbudet på ditt nettsted. Siden SMS-er som oftest leses så får du mye trafikk til nettstedet ditt. Fra nettsiden kan du foreta bookingen med et bookingsystem, som viser en kalender hvor du merker tidspunkt for avtalen. Bookingsystemet vil da sende deg en SMS med bekreftelse.
Betaling på forskudd med kredittkort er også en naturlig del av bookingen. Engangsbetaling eller dersom det passer, abonnement, gjør betalingen enklere både for deg og kundene.
Siden flere og flere ønsker å bestille avtaler via Internett, så bør du være synlig der, og muligheter for booking bør være tilstede. Ikke la noen andre ta kundene dine fordi du er litt redd for å bruke dagens teknologi.
Dersom du ønsker å invitere tidligere kunder til f.eks. en ny behandling, så kan du sende en SMS til hver enkelt med ditt tilbud.
Det er heldigvis mulig å måle hvor mange som har reagert på SMS-en du sendte ut. Siden vi kan måle hvor mange som har besøkt din nettside eller landingsside får du et klart bilde av hvor godt en SMS kampanje har lykkes.
Er du interessert i å finne ut mer om SMS markedsføring? Ta gjerne kontakt med oss.