Innkommende leads via organisk trafikk eller betalt annonsering på annonseplattformer som Facebook og Google er en perfekt start på et nytt kundeforhold, men det kreves en smart og gjennomtenkt oppfølging for at flest skal ende opp som kunde.
Mange bedrifter bruker mye tid og penger på å skape gode produkter og tjenester. Disse produktene og tjenestene selger seg sjelden selv og det kreves godt innhold, markedsføring og salg for å få relevant trafikk til nettsiden.
Uansett om det er organisk trafikk eller betalt trafikk til utvalgte produkter og tjenester, er sannheten at mange mister potensielle leads og kunder fordi det ikke er mulig å følge opp i etterkant av besøk.
Løsningen for å unngå å miste potensielle kunder er å fokusere på å fange opp kontaktinformasjon. Når du har kontaktinformasjon, øker sjansene for å selge produktene og tjenestene dine betraktelig.
Se noen utvalgte prosesser nedenfor for å lære mer.
Eksempel på prosess med Lead Ads
Steg 1
Potensielle kunder ser annonse og viser sin interesse ved å legge igjen navn, e-post og nummer.
Steg 2
LeadJabber fanger automatisk opp leads via integrasjon med Facebook og annonsen.
Steg 3
Lag smarte og personlige meldinger som sendes raskt etter besøk, samt oppfølging over lengre sikt.
Steg 4
LeadJabber følger deretter opp kunden automatisk inntil det foreligger en konvertering.