45 prosent av aktivitetene ansatte er betalt for kan automatiseres

McKinsey anslår at om lag 45 prosent av aktiviteter som i dag utføres av lønnstakere snart blir utført av roboter og datamaskiner.

Dette høres dramatisk ut, men slapp av, sannheten er at mindre enn 5 prosent av alle yrker kan 100% automatiseres ved hjelp av dagens teknologi. Dermed kan dette være bra for mange.

I mange yrker er det en andel ikke-kreative oppgaver som kan automatiseres. Dette er bra for meg som ønsker å forenkle hverdagen og gjøre bare de oppgavene som er kreative. OK, jeg kan gjøre noen ikke-kreative oppgaver også 🙂

Mange ansatte i små og mellomstore bedrifter har så mange oppgaver, at noen viktige oppgaver ikke blir prioritert, siden det er alt for mange ting som faktisk må gjøres nå (med en gang). Vi er opptatt med å gjøre kundene våre 120% fornøyde, at oppgaver omkring det å bli kjent med og gjøre nye avtaler med nye kunder ofte lider. Det hadde vært fint om vi kunne sette bort noen oppgaver til en maskin, slik at vi kunne få bedre tid til andre ting.

I vårt firma jobber vi med automatisering av lead generering og markedskampanjer. Vi ønsker å få nye leads og nye kontakter så automatisk som mulig.

Vi er derfor opptatt av å la maskinen bygge lister med kommende og eksisterende kunder automatisk. Det er flere måter å gjøre dette på: Samle inn kontaktinformasjon via nettstedet vårt eller bruke Brønnøysund registeret kombinert med automatiske søk med Google for å finne potensielle kontakter. Det er mange muligheter og mange av de kan automatiseres.

Dette blogginnlegget ble ikke laget automatisk, men det finnes metoder for det også.

Det er tema for neste blogginnlegg fra meg.

Klikk her for å lese artikkelen fra McKinsey.

    Legg igjen en kommentar

    Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

    LeadJabber gjør hele salgsteamet
    ditt mer effektivt. Slutt å ringe kaldt
    og haen-til-en-samtaler i stor skala.
    Privacy Policy
    © Copyright 2024 LeadJabber AS

    Boka en demo

    Lämna dina kontaktuppgifter nedan för att begära en demo med oss.
    SE kampanje - Request a demo

    Få e-bok

    Vennligst legg igjen kontaktinformasjonen din nedenfor for å få tilsendt e-boken
    E-bok landingsside form

    Be om demo

    Vennligst legg igjen kontaktinformasjonen din nedenfor for å be om en demo
    Request a demo