Cold calling er
ikke nok

Cold calling var vårt foretrukne verktøy
for å skaffe flere leads og booke møter.
Men over tid har både folks vaner og teknologien endret seg. Det er et stort problem, men heldigvis finnes det en løsning.

Kundereferanse: Greenlight Systems AS

Greenlight Systems AS, spesialister på LED-belysning for næringsbygg, har en solid forståelse av markedet og et sterkt produkttilbud. Med eksklusive avtaler med ledende produsenter kan de tilby høykvalitets LED-løsninger til konkurransedyktige priser.

Imidlertid var det å nå ut til potensielle kunder og formidle verdien av deres bærekraftige og kostnadseffektive løsninger en utfordring. Daglig leder i Greenlight er en god selger og trives godt i salgsmøter og befaringer, men han trenger befaringer å gå i. Tradisjonelle metoder som cold calling, nettverksbygging og direkte kontakt var tidkrevende og begrenset deres evne til å skalere virksomheten.

Greenlight Systems og LeadJabber inngår samarbeid

Implementeringen av LeadJabbers salgssystem markerte et vendepunkt for Greenlight Systems AS. Ved å automatisere og effektivisere sin salgsprosess, kunne de nå ut til flere potensielle kunder med et klart og tydelig budskap.

Resultatene til nå har vært meget sterke.

Betydelig omsetningsøkning: I løpet av tiden Greenlight og LeadJabber har vært i samarbeid, har Greenlight opplevd en kraftig vekst i omsetning, noe som demonstrerte den direkte effekten av LeadJabbers salgssystemer på deres forretningsresultater.

Styrket markedsposisjon: Med LeadJabber har Greenlight Systems AS etablert seg som en ledende aktør i markedet for LED-belysning. Deres ekspertise på energieffektive løsninger for alt fra store industrihaller til kjedebutikker ble tydelig kommunisert til et større publikum.

Økt effektivitet: LeadJabber frigjorde verdifull tid for Greenlight Systems AS, slik at de kunne fokusere på det de gjør best: å levere optimale belysningsløsninger og bygge sterke kunderelasjoner.

Vokser videre

Greenlight Systems AS har ambisjoner om å fortsette sin vekst og utvide sin virksomhet ytterligere. Med LeadJabber som en sentral del av sin strategi, er de godt posisjonert til å nå nye kunder og befeste sin posisjon som en foretrukket rådgiver og samarbeidspartner innen LED-belysning. Deres fokus på bærekraft, kvalitet og kundetilfredshet, kombinert med LeadJabbers effektive verktøy, gir et solid grunnlag for fortsatt suksess.

Avtal et møte med oss

Kundereferanse: Elevate Productions

Før bruk av LeadJabber

Elevate Productions AS var et relativt nytt videoproduksjonsselskap. Takket være grunnleggerens omfattende salgserfaring skaffet selskapet sine første kunder gjennom Cold calling. Dette var tidkrevende og gjorde det vanskelig å skalere virksomheten i ønsket tempo. I løpet av de første 12 månedene i drift hadde selskapet en omsetning på omtrent 150 000 NOK.

Etter bruk av LeadJabber

Når Elevate Productions implementerte salgs- og outreach-programvaren fra LeadJabber, opplevde Elevate Productions en betydelig vekst og forbedring i sine forretningsprosesser.

Med bruk av LeadJabber opplevde Elevate Productions en betydelig omsetningsøkning hvor de, de påfølgende seks månedene økte omsetning til 940 000 NOK, og etablerte seg som en robust og pålitelig aktør i markedet.

Denne raske suksessen ble understreket av Elevate evne til å utkonkurrere etablerte konkurrenter og sikre rammeavtaler med store bedrifter. Deres urokkelige forpliktelse til kvalitet har gitt dem tillit og troverdighet, og plassert dem som en spydspiss i bransjen.

Vokser videre

Elevate Productions' ambisjoner strekker seg utover landegrensene. De har utvidet sin rekkevidde fra kun å levere tjenester i Norge, til også å levere sine tjenester til Sverige og Estland. Noe som demonstrerer den internasjonale appellen til deres produkt. Denne dedikasjonen til vekst posisjonerer Elevate for fortsatt suksess i årene som kommer.

LeadJabbers programvare har vært en avgjørende komponent i Elevate Productions' suksess, og har gjort det mulig for dem å vokse raskt og effektivt.

Avtal et møte med oss

Oddvar Meyer

Hei, mitt navn er Oddvar!

Jeg har jobbet med salg i over 35 år.

Salg er morsomt og nødvendig, men samfunnet har endrer seg betydelig siden jeg startet med salg på midten av 80-tallet. Ikke bare teknologisk, men også hvordan menneskers tenker og oppfører seg.

Det er eksempelvis mindre viktig for kunder å snakke med en selger tidlig i kjøpsprosessen nå enn da jeg startet med salg på 80-tallet. På 80-tallet var gjerne selgeren den eneste kilde til informasjon om produktet eller tjenesten. I dag finner du det meste av informasjonen om produktet eller tjenesten på nettet.

Å ringe til folk som ikke vil bli ringt

De fleste selgere bruker «cold calling», eller for å bruke et norsk uttrykk: «å ringe kaldt», for å få flere leads. 

Spesielt er dette vanlig innenfor B2B-segmentet (bedrifter som selger til andre bedrifter). Men denne fremgangsmåten har blitt mer komplisert de siste årene.

Flere og flere, ikke bare unge mennesker, ønsker ikke å bli oppringt av selgere. Verken privat eller på jobb.

En ting er at det sjelden passer å svare en telefonsamtale fra en selger, men mange mennesker liker rett og slett ikke å ta telefonen hvis de ikke vet hvem som er i den andre enden.

Erfaringene vi har gjort oss opp gjennom årene er at de nå tar oss fem til åtte telefonhenvendelser til hver bedrift før vi har fått avklart om det vi har å tilby er av interesse for bedriften.

Endring av metodikk for å nå potensielle kunder

En tilfeldighet førte meg sammen med en av hovedgrunnleggerne av LeadJabber i 2020, midt under Covid.

Han hørte meg snakke om vanskelighetene med å få flere leads og booke møter i forbindelse med en jobb jeg hadde for en kunde som holdt på å etablere et nytt selskap.

– Hvorfor ikke prøve en ny metode kalt «E-post outreach», spurte han meg.

På den tiden var jeg så frustrert over mangel på leads og møter at jeg satte meg ned og pratet med ham.

Etter å ha hørt hva han hadde å si, til tross for min skepsis, var min respons følgende;

– Jeg er villig til å prøve. Hva har jeg å tape? Det kan uansett ikke bli verre enn det er.

Usedvanlige resultat

Lang historie kort. 

Ikke bare fungerte det eksepsjonelt bra. Jeg ble så begeistret for metoden at jeg fra det tidspunktet i 2020 har fortsatte å bruke metoden i stort sett alle prosjekt jeg har vært involvert i, så lenge målgruppen har vært bedrifter. Jeg har faktisk ikke tatt en eneste kald telefon siden da.

Og for å være helt ærlig. Jeg har aldri likt Cold Calling. For meg har det å ringe til folk som aldri svarer eller som svarer surt på mitt tredje forsøk, aldri vært min greie. Så jeg savner det ikke.

Finn ut selv

Fra 2020 til 2024 har jeg jobbet med mange selskaper, og hjulpet dem med å få flere leads ved å bruke LeadJabber som verktøy.

Jeg har sågar sett bedrifter som har vært på konkursens rand komme seg over kneiken ved hjelp av denne metoden å starte en dialog med mulige kunder på.

Begeistringen min for metodikken er så stor at når jeg fikk muligheten til å bli en del av Leadjabber-teamet, takket jeg ja.

Spørsmålet du som leser dette bør stille deg, er om dette kan være en effektiv metode også for din bedrift å få i gang en dialog med potensielle kunder på i stor skala?

For å finne dette ut anbefaler jeg deg sterkt til å booke inn en strategisamtale, en demo eller takke ja til en gratis prøveperiode

Sees på den andre siden!

Visste du...

Foretrukket kontaktmetode

8 av 10 bedriftsledere foretrekker e-post som deres første kontaktpunkt fremfor en kald telefonoppringning.

Salgseffektivitet

Du kan nå langt flere kunder mye raskere ved å bruke e-post enn noen annen kanal.

En ønsket dialog

Ved å la kunden delta i prosessen ved å svare selv, får du mye bedre forankrede møter.

Gå til markedet

Kald e-post er en fantastisk strategi for å gå til markedet. Den er rask, effektiv og sparer deg mye tid.

Verdifull tilbakemelding

Kald e-post er en fantastisk strategi for å gå til markedet.

Din tid er verdifull

Unngå å bruke tid på de som ikke er i en kjøpsfase akkurat nå.

Vil du ha et møte?

Klikk på knappen nedenfor for å avtale et møte med oss. I møtet vil du få en oversikt over hvordan LeadJabber fungerer og hvordan du kan implementere flere fordeler i salgsstrategien din.

Vi vet at alle bedrifter er forskjellige, og vi vil gjerne høre mer om hvordan din nåværende salgsstrategi fungerer for å kunne anbefale egnede løsninger.

Gå til markedet

Salesforce.com brukte kald e-post for å nå ut til en målgruppe som de ønsket å skape en dialog med. Poenget med denne strategien var å gå raskt ut i markedet, skape bevissthet og engasjement rundt merkevaren og produktet, og samtidig booke møter med selgere som holdt demoer.

Flere selgere og møtebookere gjorde dette i stor skala, og suksessen var umiddelbar. Metoden er rask og effektiv, og vil oppfattes som profesjonell hvis du har et seriøst og ekte innhold.

Og selvfølgelig vil du kommunisere godt med potensielle kunder, men hvem vil vel ikke det?

Hvis du vil lese mer om hvordan Salesforce gjorde dette, kan du finne boken From Impossible to Inevitable av Aaron Ross, en bok vi kan anbefale.

Oppfølging er nøkkelen

I alle bransjer er det avgjørende å ha en effektiv strategi for oppfølging av både nye potensielle kunder og eksisterende kunder. Hvis du forsømmer en av disse gruppene, kan det få negative konsekvenser for bedriftens vekst og lønnsomhet.

Oppfølging er viktig

Alle som jobber med salg vet at salget ofte skjer i oppfølgingen. Men til tross for denne kunnskapen er oppfølging ofte en av de mest utfordrende sidene ved salg. Hvorfor er det slik? Fordi det er lett å la seg rive med i jakten på nye muligheter.

LeadJabber: Automatisert oppfølging på alle stadier

LeadJabber løser dette problemet ved å gjøre det enkelt å automatisere oppfølgingen, ikke bare i første kontakt med potensielle kunder. Oppfølging kan automatiseres i alle stadier av salgsprosessen, fra den første kontakten og informasjonsdeling til møteplanlegging og oppfølging etter møtet for å få avtalen i havn.

Mer enn nysalg: Pleie av eksisterende kunder

Men oppfølging stopper ikke med nysalg. Det er også viktig for å opprettholde forholdet til eksisterende kunder. De er tross alt allerede kunder, og det er alltid både billigere og enklere å beholde dem og selge mer til dem.

Avtal et møte

Det er ingen forpliktelser ved å ta et møte med oss, men vi håper selvfølgelig at vi sammen kan finne gode løsninger for hvordan du kan bruke LeadJabber i din salgsstrategi.

Om LeadJabber

Leadjabber er et selskap som drives av lidenskap for salg og en forpliktelse til å hjelpe bedrifter med å nå sine salgsmål. Med et team av erfarne automatiserings- og salgseksperter og en dyp forståelse av outreach-metodikken, er LeadJabber dedikert til å gi salgsteamene de verktøyene og ressursene de trenger for å lykkes.
LeadJabber gjør hele salgsteamet
ditt mer effektivt. Slutt å ringe kaldt
og ha en-til-en-samtaler i stor skala.
Privacy Policy
© Copyright 2024 LeadJabber AS

Boka en demo

Lämna dina kontaktuppgifter nedan för att begära en demo med oss.
SE kampanje - Request a demo

Få e-bok

Vennligst legg igjen kontaktinformasjonen din nedenfor for å få tilsendt e-boken
E-bok landingsside form

Avtal et møte

Vennligst legg igjen kontaktinformasjonen din nedenfor for å avtale et møte.
Request a demo