E-post markedsføring tips: 10 ting å huske på

Når jeg begynte med e-post kampanjer for flere år siden var det en jungel av tips og triks for å lykkes. Av mange tips og triks er det noen e-post markedsføring tips som jeg mener er verdt å tenke på. Disse vil jeg skrive om her.

Det vi alle ønsker når vi driver med e-post markedsføring er høye åpne rater, mange klikk og mange konverteringer.
Målet med e-posten er ofte å få til et person til person møte eller telefon møte med en mulig fremtidig kunde.

E-post markedsføring er ikke en ukjent metode for å komme i kontakt med potensielle kunder, men det er mange ting å huske på for å lykkes godt.

10 e-post markedsføring tips som øker åpningsrate, klikk og konvertering

For å lykkes med kampanjen så er det en del ting du bør gjøre. Under har jeg tatt med 10 e-post markedsføring tips jeg benytter i alle mine e-post kampanjer. Tipsene kan benyttes som en sjekkliste for kampanjer og vil med stor sannsynlighet ta dine kampanjer noen hakk opp.

1. Test e-post subjekt linjen.

Dersom åpne raten er for lav, så prøv andre subjekt linjer. Du kan sende 10 e-poster med en subjekt linje og sjekke åpne raten. Dersom åpne raten er for dårlig, betyr det at få vil respondere på din e-post, og du får naturligvis få positive svar tilbake. Så prøv flere subjekt linjer.

2. Test og sjekk at e-posten ser ok ut i flere e-post lesere.

Husk at e-post ofte leses på mobil-telefonen. Så sjekk at e-posten ser ok ut på flere mobil-telefoner. Dersom man må begynne å zoome og panne for å lese skikkelig så er det mange som rett og slett dropper ut.

3. Husk en god “call to action” i e-posten.

Skriv en vennlig oppfordring til å gi både positiv og negativ tilbakemelding. Klart mest ønsket med en positiv tilbakemelding, men en negativ tilbakemelding er også verdt noe, vi kan utelukke prospektet fra vår liste videre (ihvertfall noen måneder!) og spare tid.

4. Tiden du sender ut på er viktig.

Erfaringer fra folk som har sendt ut tusenvis av e-poster viser at tirsdag, onsdag og torsdag gir best respons, klokken 9-11 og 3-5 er gode tider. Men andre tider kan også være gode, så prøv litt.

5. Skreddersy innhold i e-posten dersom du har mulighet til det. Det tar bare noen minutter per e-post.

Personalisering er viktig for å få skikkelig respons, batch e-poster gir ikke høy konvertering og engasjement rater.
Det behøver ikke ta lang tid, sjekk nettsidene og blogg til prospektet og ta tak i noe som er relevant for både ditt firma og prospektet. Skriv en linje om det. Det kan være nok til å fange interesse.

6. Send flere e-poster.

Mange leser e-posten, er interesserte, men hadde ikke tid til å respondere akkurat da. Kanskje de leste e-posten på mobil-telefonen, og ønsket ikke å svare akkurat da. Så følg opp med en ny e-post etter ca. 1 uke hvor du gir en vennlig påminnelse.

7. Ikke bruk 3. parts e-post lister.

Gjør en grundig prosjektering selv. Dersom dine targets er irrelevante så hjelper det ikke med en god e-post og et godt tilbud. Kvalitet er bedre enn kvantitet. Det er viktig at mottakeren er relevant for ditt firma og ditt produkt/tjeneste.

8. Sjekk at firmanavn og person navn er skrevet riktig.

Du kan ikke regne med at du får respons dersom navn eller firma-navn er feilstavet. Sjekk at det er korrekt. Dersom du bruker et system hvor du skriver f.eks. {firstname} som henter informasjon fra ditt CRM system, så er det viktig at databasen din er korrekt.

9. Følg med på respons på kampanjene dine

Dersom du får en negativ eller positiv respons, ta vekk personen fra kampanjen slik at oppfølger e-poster ikke sendes.

10. Antall e-poster per uke.

Dersom du sender N e-poster hver uke, så får du en N * positiv-svar-prosent / 100 leads per uke som skal følges opp. Etter noen uker vet du hva positiv-svar-prosent er sånn cirka. Du vet også hvor mange leads du har kapasitet til å følge opp, så juster N slik at du kan følge opp kontinuerlig mens kampanjen pågår.

    Legg igjen en kommentar

    Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

    LeadJabber gjør hele salgsteamet
    ditt mer effektivt. Slutt å ringe kaldt
    og ha en-til-en-samtaler i stor skala.
    Privacy Policy
    © Copyright 2024 LeadJabber AS

    Boka en demo

    Lämna dina kontaktuppgifter nedan för att begära en demo med oss.
    SE kampanje - Request a demo

    Få e-bok

    Vennligst legg igjen kontaktinformasjonen din nedenfor for å få tilsendt e-boken
    E-bok landingsside form

    Avtal et møte

    Vennligst legg igjen kontaktinformasjonen din nedenfor for å avtale et møte.
    Request a demo